Ahad, 31 Januari 2010

Pemuda Bani Tamim- Mengapa TIMUR Nusantara menjadi pilihan?

Firman Allah SWT yang bermaksud: "Dan masa (kejayaan/kekuasaan dan kehancuran) itu Kami pergilirkan di antara manusia (sebagai iktibar/pengajaran)" (Ali Imran: 140)

Sabda Rasulullah SAW: "Akan terjadi di akhir zaman Islam muncul dari bumi sebelah Timur." (tersebut di dalam Kitab Sababul Inhithat Al Muslimin oleh Sayid Hasan Ali An Nadwi)

Berdasarkan ayat di atas, jelas bahawa Allah menggilirkan kejayaan dan kejatuhan suatu bangsa dari dulu hingga kini. As Syahid Hasan Al Banna pernah mengatakan; "Kepemimpinan dunia dipegang secara bergilir oleh orang dari Timur dan orang Barat."

Sejarah telah membuktikan, kejayaan sesuatu bangsa dipergilirkan antara Timur dan Barat, bermula dari bangsa Qibti (Timur), bangsa Yunani (Barat), bangsa Farsi (Timur), Bangsa Romawi (Barat), kemudian bangsa Arab (Timur), dan kini Amerika (Barat) yang sedang menurun pengaruh kekuasaannya hari demi hari. Jika diikuti susunan timur-barat ini, giliran bangsa yang bakal menguasai dunia kini adalah bangsa dari Timur.

Allah SWT berfirman yang bermaksud: "Rom dikalahkan oleh Farsi di tanah jajahannya dan mereka (Rom) selepas itu akan mengalahkan Farsi di beberapa tahun kemudian. Sama ada sebelum atau selepas, semuanya dalam urusan (jadual ) ALLAH. Ketika (Rom mengalahkan Farsi) orang Mukmin bergembira dengan pertolongan ALLAH itu. (Ar Rum: 2-4)

Waktu wahyu ini turun, Rom dan Farsi adalah dua empayar yang menguasai dunia. Waktu itu masing-masing atas nama kristian dan majusi. Tetapi Allah SWT mengkhabarkan kepada orang mukmin tentang jadual di mana keduanya akan kalah-mengalahkan, yang akhirnya tinggal Rom berkuasa dengan pertolongan Allah SWT jua. Apabila peristiwa itu benar-benar berlaku orang Mukmin bergembira kerana tepat Jadual Allah SWT itu. Mereka yakin dengan pertolongan Allah itu juga kedua-dua empayar besar itu akan jatuh tersungkur kepada umat Islam. Demikianlah Allah SWT mempergilirkan kuasa mengendalikan dunia kepada bangsa-bangsa.

Di dunia ini secara umum orang mengenal ada dua Timur, iaitu Timur Tengah dan Timur jauh. Timur tengah sudah pernah mencapai kejayaannya yang dibawa oleh bangsa Arab dengan Islam. Sedangkan Timur jauh belum pernah sama sekali mendapat giliran memimpin dunia. Sehingga tidak keterlaluan jika saya meyakini bahawa Timur yang dimaksudkan oleh hadis tersebut adalah Timur jauh. Lebih tepatnya gugusan kepulauan Melayu (Nusantara) khususnya Malaysia.

Pada realitinya, pengamalan Islam yang paling menonjol dan meriah terdapat di Malaysia, diikuti di Indonesia. Oleh kerana Indonesia menerima serangan kristian yang dahsyat, kini Malaysia mendahului kebangkitan Islam tersebut. Lihatlah di negara-negara lain di sebelah Timur ini jika kedapatan Islam seumpama di Malaysia. Saya perkatakan perkara ini di sudut kesedaran dan pengamalan Islam di Malaysia, bukan di sudut pemerintahan yang sekuular. Kebangkitan Islam di Malaysia dipelopori oleh gerakan dakwah, bukan oleh parti-parti politik.

Kesedaran, kefahaman, penghayatan dan amalan Islam berlaku secara aman menembusi setiap lapisan masyarakat. Sistem-sistem hidup secara Islam yang telah dibina oleh badan-badan dakwah menjadi amalan masyarakat. Pengaruh inni berterusan sehingga mampu menukar Malaysia ke wajah Islam yang total. Parti politik Isla telah wujud lebih awal sedangkan badan-badan dakwah mula aktif dipenghujung 60'an. namun hasil perjuangan badan dakwah lebih menonjol berbanding parti politik.

Hatta beberapa "kemenangan" yang diperolehi oleh parti politik itu juga hasil kesedaran masyarakat kesedaran Islam yang digembur subur oleh gerakan dakwah. Tidak perlu disenaraipanjangkan apakah bentuk kesedaran dan pengamalan tersebut kerana ia sedang berlaku di hadapan mata kita.

Ya, memang kita lihat sekarang ini paling menonjol kebangkitan Islam itu ialah di Malaysia, negara kita yang tercinta ini. Kemudian diiringi kebangkitan itu oleh Indonesia, Thailand, Singapura dan Brunei. Orang Timur sedang sibuk mengamalkan syariat Islam di waktu bangsa-bangsa lain sekalipun orang Arab sedang lemah sekali.

Janganlah kita terkejut kalau saya katakan barangkali Pemuda Bani Tamim itu sudah lahir. Sebab kebangkitan yang begini menonjol tentunya ditangani oleh seorang yang bukan sebarang orang. Orang yang Allah dan Rasul sendiri menunjukinya. Tentu pula saudara-saudari tertanya-tanya apa logiknya Pemuda bangsa Arab itu ada di Timur?

Kaum keluarga Rasulullah SAW memang asalnya berada di Tanah Arab sana. Tegasnya, mereka ramai berada di Makkah. Tetapi bukankah lebih kurang 100 tahun yang lalu, Makkah telah diserang oleh puak wahabi dari kalangan puak badawi? Puak itu kerana mahu melenyapkan mazhab-mazhab dalam Islam telah membinasakan pengamal-pengamal mazhab yang menguasai Makkah waktu itu. Maka yang sempat lari, larilah orang-orang Arab ini terutama mereka dari keturunan Bani Hasyim ke merata-rata tempat khususnya di Timur terutamanya di Tanah Jawa, Indonesia. Dan mereka terpaksa menyembunyikan keturunan mereka, kerana takut diburu oleh puak-puak wahabi, musuh Islam yang merosakkan Islam atas nama Islam itu. (Inilah yang Rasulullah SAW maksudkan dalam Hadisnya, keluarganya ditimpa kebinasaan). Itupun jejak mereka masih diburu.

Apakah saudara-saudari tidak terfikir bahawa usaha-usaha untuk mengkristiankan dan mengwahabikan Indonesia secara serius itu adalah usaha yang halus tajaan Yahudi dan nasrani untuk membunuh kebangkitan Islam yang mungkin terjadi di sana? Malaysia seperti tidak dipedulikan sangat oleh puak wahabi dan kristian itu kerana bangsa Malaysia bukan bangsa pejuang. Lagipun negara Malaysia dilihat tidak begitu berpotensi untuk kebangkitan itu. Kerana negara ini adalah anak emas penjajah.

Maka dalam keadaan itulah putera-putera Arab dan Jawa itu berhijrah ke Tanah Melayu. Membawa bersamanya perjuangan Islam yang disembunyikan. Yang diperturunkan pula pada generasi anak cucunya. (Menurut seorang netters, Tanah Melayu bermaksud tanah orang pelarian dalam bahasa Jawa)

Maka Allah SWT telah mentaqdirkan Malaysia sebagai tapak kebangkitan Islam di Timur seperti yang disabdakan. Mana tahu kalau salah seorang dari Bani Tamim itu, pindah ke Malaysia, berkahwin campur dengan orang-orang tempatan, kemudian melahirkan anak lelaki yang masih berdarah Quraisy itu. Sekalipun rupa lahirnya tidak lagi Arab yang tulen. Ini sama sekali tidak mustahil. Yang penting ialah watak dan hasil perjuangannya.Maka toiffah yang dipimpin dan diperjuangkan itu hampir mencapai kesempurnaan (menerima kekuasaan di Timur) apabila telah mencukupi syarat-syaratnya. Bagi saya mereka sedang berada di fasa ke-3 perjuangan dan telah hampir ke fasa ke-4 iaitu mendapat kuasa pemerintahan.

Memang saya sedar dan ramai lagi umat Islam terutama ulama-ulama Arab mengira bahawa kebangkitan Islam di Khurasan itu dipelopori oleh bangsa Iran atau Iraq atau lain-lain bangsa Arab di negara Arab. Tetapi ternyata bahawa revolusi Islam Iran sudah tamat riwayatnya. Khomeini pergi sebelum Imam Mahdinya keluar dari persembunyiannya. Iran kembali menjadi negara yang tidak Islamik masyarakatnya. Iraq juga kelihatan tampil sekejap untuk memukau dunia. Tetapi cuma seketika, Iraq hancur lebur kemudiannya oleh bom-bom Amerika dan sekutu-sekutunya.

Mana ada lagi negara Arab yang nampak berpotensi waktu ini? Yang pasti Malaysia sedang mengepalai semua dalam usaha mengIslamkan masyarakatnya. Sebab itulah saya cukup yakin bahawa negara Timur yang dikatakan oleh baginda Rasul itu ialah Malaysia. Panji-Panji Hitam itu pun jangan-jangan dari Malaysia. Dan mana tahu Pemuda Bani Tamim itu juga orang Arab yang dilahirkan di Malaysia? Pun tidak mustahil bahawa pemimpin itu juga akan membawa panji-panjinya ke Khurasan. Dan moga-moga Negara Islam mirip salafussoleh yang akan mula-mula tampil di dunia di akhir zaman ini adalah Malaysia. Ya, dengan kuasa Allah yang terlalu Maha KuasaNya, moga-moga juga Malaysialah yang diserahkan kuasanya oleh Pemuda Bani Tamim kepada Imam Mahdi (seperti yang digambarkan di dalam Hadis).

Pada saya kepercayaan inilah yang menyebabkan pendakwah Kristian menyerang Indonesia secara habis-habisan. Pada sangkaan mereka kaum Bani Tamin akan muncul di Indonesia kerana pada zaman 50an dahulu Indonesia jauh lebih maju daripada Malaysia dari segala segi dan Islamnya nampak subur. Tapi berbeza sekarang, keadaan telah berubah, Malaysia sudah mengatasai Indonesia malah dunia Islam sendiri. Kini kristianisasi sudah semakin giat di Malaysia. Mereka melihat Malaysia akan menjadi ancaman kepada mereka. Mereka melakukan pelbagai tuntutan dan yang terbaru penggunaan perkataan Allah.

Marilah kita berdoa agar perkara ini benar-benar menjadi kenyataan. Allah SWT boleh berbuat apa saja- "Kun faya kun". Bukankah Allah sendiri yang telah melepaskan Uzbekistan dan lain-lain negara dari jajahan komunis tanpa campurtangan sesiapa? Sedangkan negara-negara itu sudah tujuh puluh empat tahun digenggam erat oleh komunis. Bukankah terjadinya krisis di dalam UMNO dan parti-parti politik yang sedang berlaku kini juga taqdir yang pasti berlaku? Sekalipun tiada siapa memintanya. Moga-moga dengan janji-janji itu pun, akan menjadi nyata di bumi yang bertuah ini!

Mungkin tidak mustahil juga Pemuda Bani Tamin itu juga akan muncul dari kalangan ahli UMNO. Semuanya tidak mustahil dengan kekuasaan Allah S.W.T, tiada siapa yang dapat menafikan dan menghalangnya. Kita munkin tidak dapat melihatnya, ia mungkin akan berlaku 100 tahun lagi...sama-samalah kita berdoa..

27 ulasan:

  1. pemuda bani tamim orang melayu mungkin 10000 tahun lagi angan angan mat jenin...

    BalasPadam
  2. kalau tuan berkata pemuda bani tamim adadi malaysia mungkin ada benarnya. kalau tuan berkata tanah melayu ialah tanah pelarian memang ada benarnya..

    lawatilah http://alamjin-tuankelarias.blogspot.com

    BalasPadam
  3. Saya memang yakin yang Pemuda Bani Tamim dan Imam Mahadi itu adalah orang melayu. Mereka adalah mujaddid bersama yang dilahirkan Allah untuk membawa Islam kepuncak kegemilangan di akhir zaman ini. Sila ke blog saya untuk mempelajari dengan lebih lanjut tentang perkara ini: http://lautan-biru.blogspot.com/

    BalasPadam
  4. Akhir zaman akan berlaku tak lama lagi. Tasik Galilee hampir surut (dalam lingkungan 20 ke 25 tahun lagi)adalah tanda dajjal akan muncul di Palestin. Sistem kewangan dunia yang diterajui America dah jatuh, kita akan mengguna semula sistem kewangan mengikut sunnah Rasulullah SAW iaitu Dinar & Dirham yang stabil nilai & kegunaanya.Semua ini saya ingin berkongsi dengan anda semua dengarlah ceramah & kajian Sheikh Imran Hossein di Youtube kerana semua yang berlaku adalah tepat dari hasil kajian beliau & guru2 beliau tentang akhir zaman ini. Insya'allah ini akan banyak menolong membuka mata & minda kita untuk bersedia menghadapi ujian Allah SWT kepada kita semua.

    BalasPadam
  5. keturunan Bani tamim merupakan keturunan yang telah diasimilasikan seorang askar Ahzab yang dihantar oleh nabi S.A.W untuk menyebar Islam di tanah Melayu....Mengikut maklumat Tentera dari bani Tamim ini dihantar sejurus perang Ahzab @ Khandaq tamat ...Jadi kesimpulannya memang telah wujud keturunan Bani Tamim di Malaysia di bawah nama satu kaum setelah berlaku perkahwinan sah ....Allahualam...Tapi tidak dapat dipastikan sama ada Pemuda Bani Tamim itu telah lahir @ belum tetapi yg pasti memang wujud keturunan Bani Tamim di Tanah Melayu......yg bukan disebut bani Tamim lagi...mungkin disebut Melayu,Jawa dll...setelah Islam tiba ke Nusantara...

    BalasPadam
  6. Pemuda Bani Tamim adalah Pemuda TAnah Melayu? Cuba lihat berdasarkan pada huruf TA (tanah) dan MIM (Melayu) lalu membawa panji hitam dari timur. Lihat pertubuhan seni Silat Melayu, bukankah mereka berpakaian serba hitam? Putera Bani Tamim adakah (Putera Suku Kaum dari Tanah Melayu)? Wallahua'lam..

    BalasPadam
  7. masanya sudah dekat

    BalasPadam
  8. imam mahdi akan datang bila diperintahkan datang oleh allah swt

    BalasPadam
  9. kalo tetibe beliau muncul..ko org ni da sedia ke nk ikut beliau...?da sedia tingalkan keja ko skarang?da sedia bepisah dgn anak bini ko n kuarga ko org...?da sedia gadaikan semua harat benda ko...?pk dalam2...mampu ke ko org nk ikut ni...bukan ikut pakai napsu je...nanti lesu..

    kalo jawapanya (x tau lagi)...ada baiknya ko org latihlah diri tu gadai2 kan harta untuk agama...korban2 kan masa untuk agama...tinggalkan2 anak bini n mak bapak untuk agama...tingalkan keja dunia tu untk blaja buat keja akhirat....

    nak tau ko org ni mampu ke x...antara caranya...try le ko org tinggalkan semua yg ko ada serta merta(sekarang)..ye sekarang bro..tingalkan selama 4 bulan....hahah amacam ...mampu ke...ke ada alasan...alamak...mana boleh anak bini aku nk makan apa..?nanti kena buang keja...malula...aku x de ilmu..dan macam2 lagi alasan...hahah betul x...x pn...ala aku ada cara lain...hahah

    fikir le sedara2 semua...kalo beliau datang nanti dgn tibe..kompom..!ini gak lah alasan yg akan di berikan...pasal kalo ikut beliau...jgn kata 4 bulan la sedara...1 tahun pn belum tentu balik daa...pasal tu aku cadang...belatih la dari sekarang...agar anak bini mak bapak kerja dll..akan terlatih juga ...pasal da biasa kena tinggal...

    ha ada nampak itu jalan ka...?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Dizaman kegemilangan Islam, Islam adalah sebuah empayer yang kaya raya- krn itu berbondong-bondong org menganut agama Islam spt semasa kerajaan empayar Islam Sepanyol. Kenapa Islam kaya disemasa itu hinggakan di gelar 'Zaman Keemasan' ? Kerana penyebar, pejuang & penakluk Islam walaupun memegang tugas sebagai pendakwah- mereka juaga adalah para pedagang yg berjaya. Mereka tidak tinggalkan isteri, anak-anak & ibubapa bro.. namun bila mereka dikehendaki berjuang dimedan perang untuk menegakkan Islam- mereka akan pergi berjuang.

      Apakah maksud berjihad sehingga mati syahid bro ? Maksudnya mereka akan berjuang dengan strategi lengkap untuk menang dalam peperangan menegakkan Islam dalam masa yang sama bertahan agar diri tidak tercedera ataupun luka berbekalkan ilmu-ilmu medan peperangan/ilmu mempertahankan diri supaya dpt kembali kpd keluarga sehabis peperangan & menyambung tugas sebagai anak, sebagai bapa & sebagai suami- iaitu menyambung tugas mencari rezeki NAMUN jika terkorban dimedan peperangan, tidak apa ! Kerana Allah S.W.T menjanjikan syahid kepada perjuang tersebut kerana dia 'pergi' kerana dibunuh musuh Allah lalu meninggalkan ibubapa, isteri & anak-anak semasa mempertahankan kalimah Allah. Bukannya syahid dengan meletupkan diri..

      Padam
  10. Allah kuasa makhluk xde kuasa...

    BalasPadam
  11. banyakan sembahyang dan berdoa serta selalu bersangka baik kepada Allah, semoga kita tergolong sebagai pembantu kebangkitan Islam di Bumi Bertuah ini...oh Malaysia

    BalasPadam
  12. Ad Daulatul Islamiyah Melayu

    adalah khilafah islam yang sedang menantikan
    kehadiran orang-orang mukmin yang siap
    bergabung menjadi pejuang islam di akhir zaman

    Bilakah anda berminat untuk menjadi pembela dan tentara Islam
    http://dimalayo.com.nu

    dimailmelayu@gmail.com

    Nur Ain Salamah

    BalasPadam
  13. Everything is very open with a very clear explanation of the issues.

    It was truly informative. Your site is very helpful.
    Thank you for sharing!
    Stop by my page : how to make an app

    BalasPadam
  14. Sudah muncul dalam proses pengesahan oleh pihak berwajib dan akan di istiharkan dalam masa yang terdekat..InshaaAllah..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Betul ke ni ?

      Padam
    2. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

      Padam
  15. Bumi Malaysia yang betuah dan juga dari anak melayu yang TERPILIH,,,Inilah rahsianya keamanan Negara Malaysia selama ini...Mujaddid Akhirzaman Fasa 1 dari Tanah Melayu dan orang Melayu TERPILIH menjadi Mujaddid/Utusan Allah akhirzaman Fasa 1-Pemuda Bani Tamim...

    BalasPadam
  16. Ya..saudara-saudara semua,,,memang benar! sudah sampai masanya kita kembali kepada fitrah kehidupan yang sebenar iaitu Tauhid Esakan Allah dan Taat kepada Rasul serta hidup dalam amalan kenabian yang sebenar dengan beramal dengan sunnah-sunnah SAW. Kejadian hujan,dentuman guruh dan petir yang agak aneh dan pelik sejak akhir2 ini adalah petanda dari Allah di langit sebagai peringatan kepada umat agar bersedia menerima satu peralihan dunia baru yang tak pernah di fikir dan berada di dalam pemikiran umat sekarang ini. Satu kejutan yang amat sangat akan kemunculannya nanti, hinggakan boleh menyebabkan umat terkejut dan yang paling takut serta risau ada umat yang tidak mempercayainya dan menjadi pengikut Dajjal. Pemuda Bani Tamim/Raja Agong Nusantara ramai sudah Ulama-Ulama Sufi telah mengetahui yang anak Melayu dari Malaysia yang telah di pilih Allah untuk menjadi pencetus kebangkitan Islam Akhirzaman Fasa 1 ini. Cuma siapa dan di mana dia berada ini lah yang belum mereka ketahui...InshaaAllah proses kemunculannya sedang di atur dan di rencanakan oleh Allah bila dan masanya untuk kemunculan zahirnya kepada umat. Bersedialah semua wahai umat segala apa yang di sabdakan dalam Hadis-Hadis SAW tentang Panji Hitam dan Pemuda Bani Tamim dan kebangkitan dari Timur(Malaysia) ini semua itu adalah benar dan proses kebangkitannya berlaku sepertimana terdapat dalam Hadis-Hadis itu, hanya mereka TERPILIH sahaja yang akan di beri petunjuk dan kefahaman yang sebenar tentangya...Dari: Pembantu Raja Agong/Pemuda Bani Tamim...

    BalasPadam
    Balasan
    1. alhamdulillah dapat ramai juga yang tahu hal ini.. saya terjumpa salah seorang sahabat kepada bakal pencetus gerakan bani tamim... dia memberitahu saya untuk bersedia dan pesanan kepada kita ialah minta kita semua Berdoa kepada Allah swt untuk Lembutkan hati PEMIMPIN GHAIB YANG ZALIM UNTUK SERAHKAN KUASA KEPADA MEREKA SECEPAT MUNGKIN.. mereka sedang menunggu arahan dari Allah swt untuk melaksanakan tugasnya sebagai khalifatul ardh... mari sahabat2 sekalian berdoa untuk mereka dan insyaallah moga2 kita dapat menyertainya perjuanganNYA.. :)

      Padam
  17. As,salamualaikum....
    Pemuda bani tameem adalah orang muslim :-)
    Sheikh muhamad ibn Abdul Wahab adalah dari bani tameem. :-) sila rujuk insya Allah kita semua di rahmati Allah di jalan yang benar :-)

    BalasPadam
  18. Tamim bermaksud Kekuatan didalam bahasa Arab. Pokok pangkal keluarga Bani tamim adalah seperti berikut: Tamim bin Mowr bin Ed bin Amr bin Elia bin mudar bin Nizar bin Adnan anak Ismail bin Ibrahim .Bani Tamim adalah salah satu kabilah yang terbesar di tanah Arab. Pendahulu Bani Tamim iaitu Tamim bin Mowr hidup pada abad pertama masehi dan beliau bertemu dengan pengikut Nabi Isa a.s.
    Sebahagian dari suku Tamim Al telah berhijrah ke UAE, Iran, Iraq, Kuwait, Oman dan Qater serta persekitaran jazirah Arab. Mereka dipanggil "Temim", "Tamim" atau "Tamimy".
    Tokoh2 dari keturunan Bani Tamim :
    Talhah sahabat Muhammad
    1. Khabbab ibn al-Aratt - satu Sahabat Nabi Muhammad s.a.w
    2. Ahnaf bin Qais sahabat Umar ibn al-Khattab
    3. Jarir seorang penyair Arab klasik.
    4. Al-Farazdaq - penyair Arab klasik
    5. Hurr bin Yazid Tamimi - sahabat Imam Hussain.
    6. Muhammad ibn Abd al-Wahhab (1703-1792 )
    7. Abd-Allah ibn Ibadh - pengasas mazhab Ibadi
    8. Talib al-Suhail (d. 1994 TM) - pemimpin puak Iraq
    9. Ibn 'Uthaymīn (d. 2001 TM) - ulama Islam Arab
    10. Al Thani - dinasti pemerintah semasa keadaan Qatar
    11. Bahrain Al Khater - keluarga diraja timur tengah berdasarkan terutamanya di Qatar , Arab Saudi , dan Bahrain
    12. Al Said - dinasti pemerintah semasa Kesultanan Oman
    13. merupakan dinasti emirs daripada Afrika
    14. Aal Al-Sheikh - dinasti yang memerintah Arab Saudi
    15 MuftiShaikh Awadh Alhami pemimpin keluarga الهامي, tokoh sejarah di Jordan

    Menafsirkan Tamim sebagai huruf ta dan huruf mim adalah perlakuan orang2 yang sangat tidak bertanggungjawab bahkan memberikan maksud ta sebagai tanah dan mim sebagai melayu lebih menampakkan kejahilan dan ghuluw bahkan ia sama sekali tidak dapat diterima dalam etika penafsiran dan nahu bahasa arab. Kalau TM boleh kita terima sebagai telekom malaysia...Tamim adalah perkataan yang bermaksud penguat atau kekuatan. Ia bukan gabungan huruf ta dan mim tapi ia di eja تميم‎. ta,mim ya mim.
    Wallahu a'lam

    BalasPadam
  19. Orang melayu jangan dok perasan lebih..Orang melayu bukan pemuda bani tamim, kerana bani tamim tersebar dinegara2 arab.

    BalasPadam
  20. Ye...orang melayu jangan duk perasan je. Bani tamim mana ada sini.

    BalasPadam
  21. Kat sini mana ada orang pelihara kuda. Lawak betul la...

    BalasPadam
  22. Tak salah berharap dan berdoa agar bangsa melayu bangkit dr tidur dan pemuda yang dimaksudkan memegang panji almahdi adalah org islam melayu....x mustahil juga sb benda tu hanya Allah saja yang tahu....kita hanya mampu berdoa...andaikata kitaorg melayu telah dipilih oleh Allah dan fata at tamimi dr bangsa melayu alhamdulillah..andai kata dr bangsa lain jgn la kita kecewa apa yang penting kita bersedia berkorban dan berjihad bersama mereka....tingkatkan keimanan dari semasa ke semasa bentuk generasi ke arah yg betul...terus kan berdakwah cegah kemungkaran dan kemaksiatan yg berleluasa skg...kaji2 ttg pemerintahan islam zaman Rasulullah yg kita cintai dan jadi pemerintahan mereka sbg contoh baik dr segi ekonomi,politik dna dll.....hapuskan tpt yng menyumbang kemaksiatan..hapuskan riba dan penindasan manusia...tegakkan syiar islam...teruskan didik diri kita dan anak2 generasi kita lebih ke arah islam...sentaias berpegang kpd al quran dan as sunnah nescaya kehidupan kita akan sentiasa dijalan yn benar wlupun dajjal laknatullah cuba memperdayakan kita...selagi al quran dan as sunnah kukuh dihati dan amalan kita lakukan sebarang musuh islam spt dajjal laknatullah dan agen2 nya x mampu memecahkan kn tembok keislaman dan ketakwaan kita kpd Allah swt...fikir fikirkanlah...buat perubahan dr skg slagi masiha ada masa.....amiiiinn ya rabb...

    BalasPadam
  23. Mungkin betul. Sbb melayu ramai brketurunan Nabi. Berdarah iskandar zukarnain. Dan nabi nabi lain. Melayu bercampur 22 darah. Shingga melayu sempurna. Melayu dikacuk 22 darah sprt Arab. Parsi. Cina. India. Monggol dll. Wallaualam

    BalasPadam